Wygoda, bezpieczeństwo i najwyższa jakość usług dla klientów i fachowców – rozmowa z Duerem Arturem

Współpracę z serwisem Duer.pl podjęło do tej pory kilkuset fachowców. Jednym z najaktywniejszych jest Artur Bajbak – malarz i konserwator wnętrz oraz specjalista od remontów i prac wykończeniowych. Jest właścicielem firmy budowlanej ARBUD Remonty i Wykończenia, świadczącej usługi na terenie Warszawy i okolic.
Artur opowiedział nam o swojej drodze zawodowej jako fachowiec, o prowadzeniu własnej firmy, a także wskazał na korzyści, jakie czerpie z korzystania z platformy internetowej oraz wykonywania zleceń dla klientów firmowych Duera. Zapraszamy do lektury!

Zacznijmy od pytania jak zostałeś fachowcem, specjalistą w swojej dziedzinie?

Wszystko zaczęło się dosyć wcześnie. Już w szkole gimnazjalnej pomagałem mojemu tacie przy remontach. Zacząłem od wykonywania drobnych prac i z czasem zainteresowałem się tym coraz bardziej. Wreszcie uznałem, że budownictwo to przyszłościowa branża. Kolejnym krokiem było wybór szkoły średniej. Poszedłem do Technikum Architektoniczno-Budowlanego im. Stanisława Noakowskiego w Warszawie. Miałem w tym czasie roczne praktyki ogólno-remontowe, a także uzyskałem kwalifikacje Technik Budownictwa oraz umiejętności organizacji i kontroli robót budowlanych oraz sporządzania kosztorysów. Jako młoda osoba już na starcie miałem spore doświadczenie i oficjalne poświadczenia fachowych umiejętności.

To na pewno bardzo wartościowe osiągnięcia, które zaprocentowały na dalszym etapie rozwoju Twojej kariery. Czy poza zdobywaniem wiedzy w technikum uczyłeś się fachu z pierwszej ręki, pracując w branży?

Oprócz samego chodzenia do szkoły oczywiście zgłębiałem wiedzę branżową w praktyce. Już w okresie licealnym zacząłem świadczyć drobne usługi wykończeniowe i złotorączkowe. W każde wakacje pracowałem na budowach. Bardzo zależało mi na zdobyciu doświadczenia, ponieważ jest to zdecydowany wyróżnik pośród młodszych fachowców, który świadczy o wysokiej jakości oferowanych usług.

Skoro tak wcześnie zacząłeś pracować, to zapewne masz już pomysł na przyszłość?

Jeszcze kończąc technikum miałem jasny plan, jak mam pokierować swoim życiem zawodowym, żeby z sukcesem prowadzić profesjonalną firmę budowlaną. W dalszym ciągu robiłem szkolenia budowlane pod kątem wykończeń i przy tej okazji poznawałem wiele osób z branży, które poszerzały moją wiedzę i były motywacją do pogłębiania moich umiejętności. Nauczyłem się glazurnictwa, robienia tynków, gładzi, układania podłóg, drobnej elektryki. Wachlarz moich usług wykończeniowych jest kompleksowy, dzięki czemu z dużym powodzeniem prowadzę własną firmę – ARBUD Remonty i Wykończenia. Zajmujemy się głównie remontami mieszkań i klatek schodowych.

Jak wyglądały początki Twojej współpracy z Duerem?

W pierwszej kolejności musiałem spotkać się z zespołem Duera, który przeprowadził ze mną rozmowę weryfikującą. Taka rozmowa to bardzo fajny zabieg. Każdy fachowiec musi przyjść na spotkanie, na którym zespół sprawdza m. in. jego kwalifikacje oraz czy wykazuje się kulturą osobistą. Uważam, że dzięki temu klienci Duera mogą mieć pewność, że zlecenie zostanie dobrze wykonane, bo żaden fachowiec nie jest na platformie z przypadku. Po spotkaniu dostałem dostęp do zleceń od klientów indywidualnych oraz byłem w gotowości do wykonywania zleceń firmowych.

Co Twoim zdaniem wyróżnia fachowców współpracujących z Duerem?

Klient może być spokojny o to, że Duer nie spartaczy roboty, bo zna się na swojej pracy. Nie ma też zagrożenia, że Duer oszuka kogoś na pieniądze lub porzuci realizację pracy. Fachowcy są weryfikowani na początku współpracy, a dodatkowo stale oceniani przez klientów na platformie – jest to najbardziej miarodajna weryfikacja. Szczególnie teraz, gdy na rynku mamy wysyp niewykwalifikowanych, nieznających się na fachu „specjalistów”. Fachowiec Duera będzie zawsze przygotowany do pracy. Ma ze sobą narzędzia, wyróżnia go kultura osobista, a cała współpraca odbywa się w miłej atmosferze. Jakość, profesjonalizm i dobra atmosfera to najlepsze hasła opisujące współpracę z Duerem, zarówno dla klienta, jak i fachowca.

Jakie widzisz korzyści dla fachowca z realizowania zleceń dla klientów firmowych?

Z mojej perspektywy jest tak, że wykonując zlecenia firmowe czuję się, jakbym miał kogoś nad sobą. Kogoś, kto dba o komfort mojej pracy. Zespół Duera ustala z klientem warunki wykonywania zleceń, doprecyzowuje zakres, negocjuje wycenę. Przychodzę do klienta, dobrze wykonuję swoją pracę, sprzątam po sobie, a całą resztę załatwia ekipa Duera. Wynagrodzenie dostaję od razu po pracy, a z klientem rozlicza się Duer. Zyskuję zatem dostęp do profesjonalnych klientów firmowych, a cały wysiłek po stronie pozyskiwania tych klientów, zdobywania zleceń, ustalania szczegółów jest po stronie zespołu Duera.

Ta współpracy pozwala również rozwinąć się biznesowo. Doświadczenie zdobyte przy pracy z Duerem skutkuje większym sukcesem w pozyskiwaniu poważnych klientów i większych zleceń dla mojej firmy. Aktualnie z powodzeniem zakończyliśmy remont całej szkoły podstawowej w Warszawie, a także realizujemy takie przedsięwzięcia, jak remont dużego hotelu, czy wykańczanie lokali znanej firmy bukmacherskiej w całej Polsce. Nabrałem pewności siebie i wiary w swoje umiejętności – nie tylko fachowe, ale i biznesowe.

Jak sam mówisz, dzięki współpracy z Duerem zyskujesz dostęp do szerszego grona klientów. Jakie widzisz plusy takich dodatkowych zleceń?

Na pewno kontakt z klientem jest bardzo rozwijający. Moim zdaniem w obecnych czasach przedsiębiorcza osoba powinna mieć następujące cechy: otwartość oraz umiejętność dogadania się z drugim człowiekiem. Ułatwiają mi to zlecenia dla klientów Duera – poznaję nowych ludzi i zawiązuję wiele relacji, w tym nawet relacje biznesowe. Wpływa to pozytywnie na prowadzoną przeze mnie firmę.
Uważam też, że Duer to firma potrzebna w czasach, gdy na rynku jest więcej zleceń niż wykonawców, a do tego spore grono tych wykonawców to niesprawdzeni, niewykwalifikowani amatorzy. Ekipy, które znają się na robocie mają odległe terminy, a klienci często chcą usługę na dziś. Duer ma na tyle dużą grupę sprawdzonych fachowców, że zgłaszając się do nich mamy pewność, ze usługa zostanie wykonana szybko, terminowo i dobrze.

Jakiego wysiłku z Twojej strony, czy ogólnie ze strony fachowca, wymaga wykonywanie zleceń dla Duera?

Po spotkaniu wprowadzającym i aktywacji konta na platformie, fachowiec ma możliwość składania ofert na zlecenia klientów detalicznych. Jeśli fachowiec wygra zlecenie i jego oferta zostanie wybrana, od tego momentu jest to już klient fachowca – on dogaduje się co do ostatecznego zakresu prac i rozlicza się z nim po wykonanej pracy Po każdym wykonanym zleceniu klient wystawia ocenę fachowcowi na platformie, a fachowiec może wystawić ocenę klientowi. Jest to fajna rozwiązanie dla solidnych fachowców, którzy będą dostawali dobre opinie i miłe słowa o sobie, co będzie podziękowaniem za dobrze wykonaną robotę, a jednocześnie fachowiec gromadzi na swoim profilu bardzo dobre oceny i komentarze. Dzięki dobrej reputacji pojawia się coraz więcej zleceń – praca sama przychodzi. Warto być solidnym i uczciwym – na platformie Duera te dwie cechy zdecydowanie procentują.

Zlecenia firmowe to trochę bardziej złożona sprawa. Sporo pracy wykonuje za fachowca zespół Duera, a fachowiec dostaje porządny materiał przedstawiający zakres prac, czyli zdjęcia, pomiary, wszelkie niezbędne informacje pozwalające dobrze przygotować się do realizacji.

Mimo wszystko, w tej branży czasami zakres prac zmienia się po wizycie na miejscu. We współpracy z Duerem najważniejsza jest komunikacja. Z mojego doświadczenia wszelkie zmiany w kosztach pracy wymagały jedynie rzetelnej rozmowy z koordynatorem zlecenia z Duera. To do niego należy porozumienie się z klientem, a ja mogę skupić się na dobrym wykonaniu swojej pracy.

Czy atmosfera takiej współpracy jest dobra?

Oczywiście! Wszyscy dbają o dobrą atmosferę przy zleceniach. Wykonałem już kilkaset zleceń – to całkiem sporo. Niemniej jednak, na początku współpracy z Duerem zlecenia były dla mnie niemałym stresem. Czułem, że wszedłem na głęboką wodę. Mimo tego nie czułem dużej presji. Wiedziałem, że mam wsparcie w zespole Duera, a klienci byli dla mnie życzliwi. Widzieli, że jestem przygotowany, wykonuję solidną pracę, zostawiam po sobie porządek. Nie zawsze dobrym, młodym fachowcom jest łatwo o takie życzliwe traktowanie prze klienta, dlatego bardzo to sobie cenię.

Duer obiecuje użytkownikom transparentność działania serwisu. Czy możliwość wyboru fachowca do zlecenia na podstawie złożonych ofert zwiększa szanse na udany wybór?

Na polskim rynku nie ma, moim zdaniem, drugiej takiej firmy, z takim pomysłem i z taką solidnością po stronie biznesowej. Na tle konkurencji Duera wyróżnia to, że idą w jakość. Inne serwisy są zainteresowane jak największą ilością zleceń, a niekoniecznie zadowoleniem klienta i fachowca. W związku z tym proces wyboru wykonwacy na stronie Duera jest naprawdę skuteczny, co dodatkowo uwydatnia możliwość oceny fachowców, a te nieustannie są przez zespół Duera śledzone.

Jeśli praca jest wykonana dobrze, każdy fachowiec może liczyć na uzyskanie pozytywnej oceny. Na platformie dobre opinie klientów przyciągną nowych, bo przecież sprawdzony fachowiec jest na wagę złota. To jest taka samonapędzająca się maszyna – jeżeli jako fachowcy jesteśmy fair i znamy się na rzeczy, będziemy mieli z tego same korzyści. Jest to naprawdę coś niespotykanego. Przy zleceniach dla Duera wszystkie strony są zadowolone. Nic tylko tak pracować!

Czy takie podejście pozwala fachowcowi na otrzymanie stawki rynkowej za wykonaną pracę?

Platforma Duera z możliwością ofertowania to moim zdaniem bardzo dobry sposób na osiągniecie stawki rynkowej za wykonywane zlecenia. Z serwisu nie korzystają nierzetelni fachowcy, którzy konkurując o klientów, znacznie zaniżają ceny. O klientów starają się osoby, które rozumieją wartość dobrze wykonanej pracy, która dodatkowo jest adekwatnie opłacana.

Czy w ramach współpracy z Duerem zdarza Ci się wykonywać różnorodne zlecenia, które mogą pomóc rozwijać Twój fach, czy też prace obracają się raczej wokół Twojej specjalizacji?

Najczęściej realizuję prace malarskie oraz usuwanie skutków zalań, czyli doprowadzanie pomieszczeń do ładu po takim zdarzeniu. Wiąże się to z wykonaniem szeregu prac wykończeniowych. W związku z tym obracam się raczej wokół swojej specjalizacji, jaką są remonty, budowlanka i właśnie wykończenia wnętrz. Niemniej jednak zawiera się w tym naprawdę szerokie spektrum fachowych zadań – prace elektryczne, drobna hydraulika, układanie płytek, wykańczanie podłóg, tynkowanie i gipsowanie ścian oraz wszelkie prace złotorączkowe – można powiedzieć, że jestem człowiekiem-orkiestrą, a do tego nieustannie uczę się nowych rzeczy.

W takim razie skupiasz się bardziej na korzystaniu z platformy czy na realizacji zleceń dla klientów firmowych?

Ze względu na to, że dużo mojego czasu pochłania prowadzenie własnej firmy, raczej skupiam się na zleceniach firmowych. Uważam jednak, że platforma to świetne miejsce do pozyskiwania klientów w przypadku, gdy akurat mam więcej wolnego czasu niż zwykle i mogę zapełnić go pracą dla klientów indywidualnych. Zresztą przeglądanie platformy i ofertowanie na zlecenia nic nie kosztuje, a może przynieść dodatkowych klientów przy niskim wysiłku.

Z jakimi konkretnie problemami i usterkami spotykasz się najczęściej na platformie Duera, a z jakimi przy zleceniach od klientów firmowych?

Na platformie przeważają prace złotorączkowe, bo z takimi problemami domownicy mierzą się najczęściej. Nie brakuje też zleceń naprawy awarii sprzętów AGD, prac ogrodniczych czy właśnie malowania wnętrz lub większych remontów. Od tego są właśnie tacy fachowcy jak ja, by ofertować w odpowiedzi na takie zlecenia. W przypadku klientów firmowych podejmuję się większych i mniejszych prac malarskich, kompleksowych remontów, rearanżacji przestrzeni biurowych i przeprowadzek między biurami.

Jaką miałbyś radę dla klientów, którzy szukają malarza lub fachowca do wykończenia wnętrz?

Myślę, że tak jak z każdym fachowcem, bardzo ważna jest komunikacja i transparentność tej relacji. Klient powinien dokładnie wyjaśnić, jaki efekt chce osiągnąć, a malarz czy wykończeniowiec są zobowiązani wytłumaczyć klientowi, co przy danym zleceniu da się osiągnąć, a które wymagania należy dostosować do panujących warunków.

A co poradziłbyś firmom działającym w branży budowlanej?

Uważam, że najważniejszą rzeczą, oprócz świetnej znajomości fachu, jest uczciwe zaopiekowanie się klientem. Chodzi o to, żeby klient nie musiał się niczym martwić. W swojej firmie zawsze staram się wszystko precyzyjnie tłumaczyć – przedstawiam dokładny zakres prac, informuję o czynnościach, które trzeba będzie po kolei wykonać.

Przedstawiam gotowe rozwiązania problemów. Jeżeli czegoś nie jestem pewny, to w trosce o najwyższą jakość usług w swoim zakresie organizuję jak najlepszego specjalistę w tej dziedzinie. Dobry kontakt z klientem i zrozumienie jego potrzeb jest fundamentalnym czynnikiem prowadzącym do pozytywnego zakończenia przedsięwzięcia i zadowolenia naszego klienta.

Dziękujemy za lekturę naszego wywiadu z Arturem! Fachowców zainteresowanych współpracą z Duerem i realizowaniem zleceń z platformy zachęcamy do rejestracji na app.duer.pl/zarejestruj-duera.
Jeżeli potrzebujesz w domu pomocy takiego sprawdzonego specjalisty jak Artur, wejdź na www.duer.pl i złóż zlecenie – nasi fachowcy już czekają!

ZAMÓW FACHOWCA