Team Duer na 10-tej edycji Wolves Summit – czego się nauczyliśmy?

W ubiegłym tygodniu Natalia Kwiecień, CEO Duera, oraz Rafał Surdyka, Operations and Sales Associate, reprezentowali nas na największej konferencji startup’owej w CEE, czyli Wolves Summit. Team Duer zaznaczył swoją obecność na Wolves’ach już po raz czwarty. Jakie mamy wrażenia z tej edycji konferencji?

The Great Pitch Contest

Przede wszystkim dostaliśmy szansę zaprezentowania Duera w ramach konkursu The Great Pitch Contest. Zostaliśmy jednym z 40stu półfinalistów (spośród ok. 400-stu startupów uczestniczących w konferencji), który „pitchował” przed jury złożonym z inwestorów, business angels, przedstawicieli korporacji i innych ekspertów. Mimo że nie wygraliśmy, było to dla nas ważne doświadczenie, a Duera poznało jeszcze więcej osób z branży startup’owej i inwestycyjnej.

Fragment wystąpienia Natalii możecie obejrzeć na Duerowym kanale na YouTube.

Spotkania 1:1

Odbyliśmy szereg wartościowych rozmów. Jesteśmy szczególnie zainspirowani spotkaniami z:

  • Iwoną z 4NatureSystem, czyli firmy, która niemal magicznie odmienia przestrzenie biurowe (i nie tylko) poprzez wprowadzenie do nich elementów zieleni, np. zielonych ścian z roślin sterowanych przez aplikacje mobilną, inteligentnych zielonych mebli, itd.
  • Michałem z Whirla, którego rozwiązanie digitalizuje przestrzenie komercyjne za pomocą technologii bezprzewodowych. Z Michałem wymieniliśmy się poglądami nt. bolączek i wyzwań właścicieli i zarządców takich przestrzeni komercyjnych jak hotele, biura, lokale usługowe czy restauracje.
  • Ernestem i Andrzejem z Hustro, których biznes usprawnia procesy i komunikację na placach budowy i pozwala szybciej zidentyfikować różne ryzyka (m. in. prawne). Ucięliśmy sobie branżową pogawędkę i wymieniliśmy doświadczeniami.

Wystąpienia i panele dyskusyjne

Ostatnia edycja Wolves’ów to również szereg interesujących prelekcji i paneli wokół modnych w startup’owym świecie tematów takich jak: AI, AR, machine learning, społeczna odpowiedzialność biznesu czy pro-ekologiczny wymiar prowadzenia biznesu. Jak zwykle, wiele było dyskusji o efektywnym skalowaniu, wdrażaniu innowacji i trendach w świecie inwestorów.

Dobre opinie zebrały wystąpienia poruszające tematy ekspansji (m. in. do Chin, Wielkiej Brytanii), a także o różnicach między ekosystemem startup’owym między Polską a Niemcami. Naszym zdaniem najciekawszy był panel dyskusyjny pt.: „How to build Unicorns in CEE”, gdzie kilku znakomitych speakerów, w tym Paweł, CEO Daftcode oraz Włodzimierz z NCBR, wymieniali się swoimi doświadczeniami nt. budowania globalnych biznesów w Polsce, w tym ciekawymi spostrzeżeniami nt. pozyskiwania finansowania i (co trudniejsze!) pozyskiwania talentów.

Podsumowanie

Wszystkim startup’owcom polecamy wzięcie udziału w kolejnej edycji Wolves’ów. Jest to konferencja na bardzo wysokim poziomie  merytorycznym i organizacyjnym. Wg nas warto przede wszystkim skorzystać z możliwości zaplanowania spotkań 1:1 z innymi startup’ami, inwestorami bądź przedstawicielami firm takich jak kancelarie prawne, software house’y, banki czy ubezpieczyciele. Do zobaczenia podczas kolejnej edycji – wiosną 2020!

ZAMÓW FACHOWCA