Zweryfikowani elektrycy, hydraulicy, złote rączki, ślusarze i inni specjaliści w jednym miejscu.
Regulamin Użytkownika
1. Postanowienia wstępne
2. Definicje
3. Ogólne warunki korzystania z serwisu
4. Rejestracja i aktywacja
5. Zlecenia
6. Oferty
7. Opłaty
8. System ocen
9. Reklamacje
10. Usuwanie Konta Użytkownika
11. Odpowiedzialność
12. Postanowienia końcowe
-
1. Postanowienia wstępne
- Regulamin Użytkownika określa zasady korzystania z serwisu Duer.pl, którego główna funkcjonalność sprowadza się do łączenia Użytkowników, wystawiających Zlecenia na różnego rodzaju Usługi okołodomowe, z Wykonawcami, składającymi Oferty na wykonanie zamieszczonych Zleceń.
- Regulamin Użytkownika został sporządzony z punktu widzenia Użytkownika i każdy Użytkownik serwisu jest zobowiązany do przestrzegania jego postanowień; Wykonawców obowiązuje odrębny Regulamin, tzw. Regulamin Wykonawcy.
- Korzystanie z serwisu Duer.pl (czyli Rejestracja, zamieszczanie Zleceń, akceptowanie Ofert, ocenianie Wykonawców, itd.) jest dla Użytkowników bezpłatne
- Warunkiem uzyskania dostępu do serwisu duer.pl jest możliwość komunikacji z Internetem przez przeglądarkę internetową, posiadanie adresu e-mail oraz nr telefonu.
- Duer.pl jest serwisem dla Użytkowników i Wykonawców chcących zlecać i realizować Usługi aktualnie wyłącznie na terenie Warszawy.
- Serwis Duer.pl jest czynny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, zarówno dla Użytkowników jak i Wykonawców.
- Wyrażenie zgody na przestrzeganie Regulaminu (na etapie Rejestracji do serwisu) równoznaczne jest z pełną akceptacją warunków Regulaminu oraz Polityki Prywatności.
- Duer chroni dane Użytkowników zgodnie z Polityką Prywatności, dostępną na stronie internetowej serwisu Duer.pl (o ile Użytkownik sam nie ujawni tych danych w treści Zlecenia, co jest niezgodne z Regulaminem Użytkownika – patrz Rozdział 5 – Zlecenia).
- Użytkownik może kontaktować się z Administratorem w sprawie usług świadczonych na podstawie niniejszego Regulaminu w formie elektronicznej, korzystając z e-maila: kontakt@duer.pl.
-
2. Definicje
- Terminy użyte w Regulaminie oznaczają:
- Regulamin Użytkownika (skrótowo: Regulamin)
Zbiór zasad obowiązujących Użytkownika, opisany w niniejszym dokumencie. - Administrator
Osoba nadzorująca, zarządzająca treścią i odpowiedzialna za funkcjonowanie serwisu internetowego Duer.pl. - Duer lub Duer.pl
Prowadzony w języku polskim przez Administratora serwis internetowy duer.pl, dostępny na domenie www.duer.pl,służący do publikowania Zleceń (przez Użytkowników), w odpowiedzi na nich Ofert (przez Wykonawców), a w efekcie doprowadzania do skojarzenia ze sobą Użytkownika i odpowiedniego do realizacji jego Zlecenia Wykonawcy. Określenia Duer oraz duer.pl stosowane są w niniejszym Regulaminie wymiennie. - Użytkownik
Posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która w rozumieniu Regulaminu utworzyła Konto Użytkownika w serwisie Duer.pl. Użytkownik rejestruje się w serwisie, aby móc w nim zamieszczać Zlecenia i wybierać do ich wykonania odpowiednich Wykonawców (bądź decydować się na automatyczne przydzielenie Wykonawcy – szczegóły w Rozdziale 6 – Oferty). - Wykonawca
Posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która prezentuje za pośrednictwem Duera możliwość wykonania określonej działalności usługowej w postaci Oferty, w odpowiedzi na Zlecenie Użytkownika. - Rejestracja
Procedura zakładania Konta Użytkownika. - Konto Użytkownika
Prowadzony dla Użytkownika przez Duera pod unikalną nazwą (login) zbiór zasobów, w którym gromadzone są dane Użytkownika oraz informacje o jego działaniach w ramach serwisu Duer.pl. - Zlecenie
Informacja dostępna w serwisie zamieszczona przez Użytkownika, mająca na celu znalezienie Wykonawcy, który wykona Usługę opisaną przez Użytkownika w Zleceniu. - Kategoria Zlecenia
Aktualnie usługi pogrupowane są w 11 kategorii: elektryczne, hydrauliczne, ślusarskie, naprawa AGD, usługi złotej rączki, sprzątania, przeprowadzkowe, malowania wnętrz, montażu mebli i sprzętów, ogrodnicze oraz proste prace fizyczne; dodatkowo 12-sta kategoria to: inne. Liczba i rodzaj kategorii może ulegać zmianom. - Oferta
Informacja dostępna w serwisie, zamieszczona przez Wykonawcę, będąca odpowiedzią na Zlecenie Użytkownika; jej wybór przez Użytkownika oznacza zobowiązanie Wykonawcy do realizacji Usługi, która jest jej przedmiotem, zgodnie z preferencjami Użytkownika określonymi w formularzu Zlecenia. - Usługa
Czynność objęta treścią Zlecenia oraz Oferty, zamieszczonymi odpowiednio przez Użytkownika oraz Wykonawcę, zgodnie z Regulaminem. - Tryb Realizacji Usługi
Na etapie składania Zlecenia Użytkownik określa, w jakim trybie chciałby,żeby nastąpiła jego realizacja: standardowym czy pilnym. Standardowy Tryb Realizacji, oznacza, że Użytkownik czeka na Oferty od Wykonawców, po czym wybiera jedną z nich. Pilny Tryb Realizacji oznacza, że Użytkownik nie ma wpływu na wybór Wykonawcy – odpowiedni Wykonawca (czyli z odpowiednimi kompetencjami do realizacji Zlecenia oraz dostępny natychmiast) przydzielany jest automatycznie.
-
3. Ogólne warunki korzystania z serwisu
- Pełne korzystanie z serwisu Duer.pl możliwe jest po dokonaniu Rejestracji i obejmuje:
a) Możliwość zamieszczania za pośrednictwem serwisu duer.pl Zleceń
b) Możliwość akceptowania Ofert Wykonawców
c) Możliwość ocenienia Wykonawców po zrealizowanych Usługach
d) Możliwość przeglądania innych treści dostępnych w serwisie Duer.pl.
e) Możliwość przeglądania oraz edycji swojego profilu (więcej informacji w Rozdziale 4 – Rejestracja i aktywacja). - Duer pośredniczy w łączeniu Użytkowników z Wykonawcami na zasadach określonych w Regulaminie (i w tym celu udostępnia odpowiednie narzędzia systemowe).
- Rola Duera kończy się na skojarzeniu Użytkownika z wybranym przez niego / wybranym automatycznie Wykonawcą (w celu realizacji Usługi opisanej w Zleceniu i Ofercie). Duer nie ponosi odpowiedzialności za wszystko, co dzieje się, po ww. etapie.
- Pełne korzystanie z serwisu Duer.pl możliwe jest po dokonaniu Rejestracji i obejmuje:
-
4. Rejestracja i aktywacja
- Rejestracja Użytkowników to jeden z ostatnich kroków w procesie składania Zlecenia. Rejestracja kończy się utworzeniem Konta Użytkownika.
- Z punktu (i) wynika zatem, że proces składania Zlecenia można rozpocząć będą niezarejestrowanym Użytkownikiem, ale bez dokonania Rejestracji nie można go zakończyć.
- Utworzenie Konta Użytkownika równoczesne jest z akceptacją niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności dostępnej na stronie głównej serwisu.
- E-mail podany przy Rejestracji będzie wykorzystywany do komunikacji z Użytkownikiem (ważne, żeby nie był on tymczasowy).
- E-mail podany przy Rejestracji jest unikatowym kluczem dla serwisu Duer.pl, co oznacza, że może on być powiązany tylko z jednym Kontem Użytkownika.
- Konto Użytkownika, który zostało założone przy użyciu fikcyjnych danych będzie usuwane.
- Zarejestrowany Użytkownik ma wgląd do swojego profilu, możliwość jego edycji oraz aktualizacji, a także przeglądu swojej historii w ramach serwisu Duer.pl (wystawione Zlecenia, zrealizowane Usługi, itd.).
-
5. Zlecenia
- Zlecenie pochodzi od Użytkownika, który samodzielnie ustala jego Kategorię oraz odpowiada na pytania.
- Zlecenie musi być zgodne ze stanem faktycznym.
- Zamieszczenie Zlecenia powinno odzwierciedlać rzeczywisty zamiar znalezienia Wykonawcy, który podejmie się realizacji Zlecenia.
- W treści Zlecenia (w jego opisie i dołączonych zdjęciach) Użytkownik nie może zamieszczać adresów e-mail, numerów telefonów, numerów komunikatorów internetowych, itd. Duer zastrzega, że Zlecenia, które będą zawierały przedmiotowe dane w jego treści, zamiast w formularzu kontaktowym, mogą zostać usunięte.
- W treści Zlecenia Użytkownik nie może zamieszczać zapisów obraźliwych, naruszających dobre obyczaje, szkodzących dobremu imieniu lub renomie Duera ani wprowadzających potencjalnych Wykonawców w błąd.
- Jako ostatni krok w procesie wystawiania Zlecenia, Użytkownik musi określić, czy jest to Zlecenie do realizacji w trybie standardowym czy pilnym.
a) Jeśli Użytkownik zdecyduje się na tryb pilny, to równoznaczne jest to z faktem, że jest on dostępny i gotowy na przyjazd Wykonawcy we wskazanym w Zleceniu miejscu (szczegóły w Rozdziale 6 – Oferty). - Zlecenie dostępne jest do wglądu tylko dla tych Wykonawców, którzy wg deklaracji w swoim profilu byliby chętni podjęcia Zleceń:
a) W obszarze Warszawy, którego Zlecenie dotyczy
b) Danej kategorii. - Poza Zleceniem, określeni Wykonawcy widzą również profil Użytkownika (ale bez danych osobowych i kontaktowych Użytkownika).
- Jedno Zlecenie może dotyczyć tylko jednej potrzeby / usterki (przykładowo: nie można wystawić jednego Zlecenia jednocześnie hydraulicznego i elektrycznego), ale można zamieścić kilka Zleceń w tym samym okresie czasu (jeśli dotyczą innych potrzeb / usterek).
- Jedno Zlecenie może być dodane tylko raz. Kolejne Zlecenia dotyczące tej samej potrzeby / usterki mogą zostać usunięte przez Administratora, a w skrajnych przypadkach Administrator może zablokować bądź usunąć Konto takiego Użytkownika.
- Użytkownik może w dowolnym momencie zakończyć emisję Zlecenia bez podawania przyczyny.
- Zamieszczonych Zleceń nie można edytować, natomiast można je usunąć i zamieścić kolejne.
- Zlecenia, na które nie było Oferty / Użytkownik nie wybrał żadnej Oferty, zamykane będą automatycznie po upłynięciu 4 dób (96 godzin). O usunięciu Zlecenia użytkownik zostanie poinformowany e-mailem.
- Nie ma możliwości wystawiania Zleceń bezpośrednio do konkretnego Wykonawcy, z wyjątkiem sytuacji, gdy Użytkownik posiada historię współpracy z określonym Wykonawcą (tj. min. 1 Usługa zrealizowana przez serwis Duer.pl) oraz doda go po zrealizowanej Usłudze do Wykonawców ulubionych – w takich sytuacjach Użytkownik może wystawić Zlecenie bezpośrednio do niego.
a) Z zastrzeżeniem, że Użytkownik nie może wystawić w tym samym czasie Zlecenia dotyczącego tej samej potrzeby / usterki do wszystkich Wykonawców (innymi słowy: jeśli Użytkownik zdecyduje się wystawić Zlecenie bezpośrednio do ulubionego Wykonawcy, to nie może tego zdublować korzystając z podstawowego procesu składania Zleceń, przynajmniej dopóki ulubiony Wykonawca nie odpowie na jego Zlecenie).
-
6. Oferty
- Oferty pochodzą tylko i wyłącznie od Wykonawców zarejestrowanych w serwisie Duer.pl i zweryfikowanych przez zespół Duer.pl.
- W pilnym Trybie Realizacji Usługi mechanizm ofertowania jest uproszczony i opisany jest w podpunktach iii-v.
- Na Zlecenie w pilnym Trybie Realizacji Usługi Użytkownik dostaje jedną Ofertę i taka Oferta automatycznie zostaje zatwierdzona przez system. Oferta ta pochodzi od Wykonawcy, który jest w stanie natychmiast zrealizować Zlecenie Użytkownika.
- Użytkownik zostaje poinformowany drogą e-mailową oraz przez serwis (będąc zalogowanym), że jego Zlecenie (w pilnym Trybie Realizacji Usługi) ma już zwycięską Ofertę (tj. ma już przydzielonego Wykonawcę).
- Wykonawca winien jest jak najszybciej skontaktować się z Użytkownikiem telefonicznie i poinformować o szacowanej godzinie przyjazdu.
a) Użytkownik musi być dostępny dla Wykonawcy w miejscu Zlecenia, jeśli decyduje się na wybór pilnego Trybu Realizacji Usługi. - Mechanizm ofertowania obowiązujący, gdy Użytkownik wybrał standardowy Tryb Realizacji Usługi, opisany jest w podpunktach vii-xiv.
- Jak opisano w Rozdziale 5 – Zlecenia, Zlecenie Użytkownika trafia do wybranych Wykonawców, a w odpowiedzi na nie, mogą oni wystawiać Użytkownikowi swoje Oferty.
- Do wglądu Użytkownika zawsze są aktualne Oferty Wykonawców (aktualizacja w czasie rzeczywistym), będące odpowiedzią na jego Zlecenie.
- Użytkownik musi mieć na uwadze, że Wykonawca może w każdej chwili wycofać swoją Ofertę, pod warunkiem, że Użytkownik nie wybrał jeszcze jego Oferty.
- Użytkownik może zaakceptować dowolną Ofertę od Wykonawcy bądź też nie zdecydować się na akceptację żadnej Oferty i wycofać Zlecenie / poczekać aż Zlecenie wygaśnie.
- Jako Ofertę Użytkownik widzi:
a) Profil Wykonawcy (informacje o Wykonawcy, historię zrealizowanych Zleceń, opinie i oceny, itd.), ale bez szczegółowych informacji osobowych i kontaktowych (tj. bez nazwiska i nr tel.)
b) Informację cenową od Wykonawcy (która jest dla Wykonawcy opcjonalna).
c) Komentarz od Wykonawcy (który jest dla Wykonawcy opcjonalny). - W momencie akceptacji Oferty przez Użytkownika, Wykonawca zostaje zobowiązany do Wykonania Usługi będącej przedmiotem Zlecenia i Oferty.
- W tym samym momencie Użytkownikowi zostają wyświetlone dane kontaktowe do wybranego Wykonawcy oraz analogicznie Wykonawcy – dane Użytkownika.
- Wykonawca zobowiązany jest jak najszybciej skontaktować się z Użytkownikiem, aby ustalić dokładny termin spotkania oraz dokonać ewentualnych dalszych ustaleń / doprecyzowań.
- Jeżeli wystąpią okoliczności losowe, wobec których Użytkownik zmuszony jest odwołać umówioną wizytę, winien jest jak najszybciej poinformować o tym Wykonawcę (drogą telefoniczną). Użytkownik powinien też w systemie taką realizację podsumować, oznaczając, że nie odbyła się z przyczyn po stronie Użytkownika.
- Jeżeli wystąpią okoliczności losowe, wobec których Wykonawca zmuszony jest odwołać umówioną wizytę, winien jest jak najszybciej poinformować o tym Użytkownika (drogą telefoniczną), a także podsumować taką realizację w systemie, oznaczając, że nie odbyła się z przyczyn po stronie Wykonawcy.
a) W takiej sytuacji, sugerowane jest, aby Użytkownik ponownie wystawił Zlecenie (może je znaleźć w swojej historii i skorzystać z opcji: „wystaw ponownie”)
b) Administrator zakłada, że takie sytuacje będą bardzo rzadkie ze względu na szereg mechanizmów, które zapewniają maksymalną rzetelność Wykonawców.
-
7. Opłaty
- Użytkownik nie ponosi żadnych opłat z tytułu korzystania z serwisu Duer.pl.
- Płatności za zrealizowaną Usługę są rozliczane bezpośrednio pomiędzy Użytkownikiem a Wykonawcą.
- Administrator serwisu Duer.pl nie jest odpowiedzialny za:
a) Sposób / formę płatności (ta ustalana jest bezpośrednio pomiędzy Użytkownikiem a Wykonawcą)
b) Ostateczny koszt Usługi (ustalany jest on bezpośrednio pomiędzy Użytkownikiem a Wykonawcą). - Jeśli Użytkownik chciałby otrzymać fakturę za zrealizowaną usługę, powinien on o tym poinformować w treści Zlecenia lub podczas pierwszej rozmowy telefonicznej z Wykonawcą. Przy takich założeniach otrzymanie faktury każdorazowo będzie możliwe.
- O wszelkich nieprawidłowościach w kontekście opłat / płatności (np. Wykonawca na koniec realizowania Usługi określił wyższą cenę niż ta, na którą była zgoda, itd.), Użytkownik powinien napisać w opinii wystawianej Wykonawcy po zrealizowanej Usłudze (oraz uwzględnić je w Ocenie).
-
8. System ocen
- Po każdej wykonanej Usłudze, Użytkownik ocenia Wykonawcę (przez pryzmat zrealizowanej przez niego Usługi). Po zalogowaniu się i przejściu do swojego Zlecenia, użytkownik wybiera przycisk „podsumuj”.
- Ocena składa się z przyznania gwiazdek (od 1 do 5, gdzie 1 to bardzo niska jakość wykonanej Usługi i niski profesjonalizm Wykonawcy, a 5 – bardzo wysokie) oraz opcjonalnego komentarza tekstowego.
- Po ocenieniu Usługi, Użytkownik może dodać Wykonawcę do ulubionych (opcjonalnie).
- Niekiedy prośba o ocenę Wykonawcy zostanie skierowana do Użytkownika drogą emailową.
- Oceny nie są obowiązkowe (tj. Użytkownik będzie mógł dalej korzystać z serwisu, mimo że nie dokonał oceny Wykonawcy), ale są niezbędne do utrzymywania najwyższej jakości Usług Wykonawców.
- Użytkownik może oceniać danego Wykonawcę (przez pryzmat zrealizowanej przez niego Usługi) wielokrotnie – tj. za każdym razem, gdy zrealizuje on dla niego kolejną Usługę.
-
9. Reklamacje
- Reklamacje mogą być składane z tytułu:
a) Braku stawienia się Wykonawcy / braku wykonania Usługi
b) Błędów w profilu Użytkownika, w historii zrealizowanych Usług, itd. - Następujące sytuacje:
a) Zła jakość Usługi / brak oczekiwanego profesjonalizmu ze strony Wykonawcy
b) Poczucie zbyt wysokiej ceny za otrzymaną Usługę
nie są podstawą do Reklamacji, ale powinny być uwzględniane w ocenie i opinii o Wykonawcy. Duer regularnie przegląda oceny i opinie o Wykonawcach i zastrzega sobie prawo do usuwania Wykonawców, którzy mają relatywnie słabe oceny / opinie. - Reklamację można złożyć pocztą elektroniczną na adres e-mail: kontakt@duer.pl.
- Reklamacja może zostać złożona w terminie do 5 dni roboczych, licząc od dnia zaistnienia / zaobserwowania zdarzenia.
- Duer rozpatruje Reklamacje w terminie do 5 dni roboczych, licząc od dnia jej wniesienia. Jeśli Reklamacja w tym czasie nie może zostać rozpatrzona, Duer powiadomi reklamującego o przyczynach opóźnienia i przewidywanym terminie rozpatrzenia Reklamacji.
- W przypadku naruszenia warunków postępowania Reklamacji, Reklamacja może nie zostać uznana.
- Reklamacje mogą być składane z tytułu:
-
10. Usuwanie Konta Użytkownika
- Użytkownik może poprosić o usunięcie Konta poprzez przesłanie swojego oświadczenia drogą e-mailową na adres: kontakt@duer.pl (proces usunięcia Konta jest dokonywany przez Administratora).
- Usunięcie Konta Użytkownika powoduje bezpowrotne usunięcie wszystkich danych powiązanych z tym Kontem Użytkownika zgromadzonych w serwisie Duer.pl.
- Duer zastrzega sobie prawo do natychmiastowego blokowania lub usuwania Konta Użytkownika w następujących przypadkach:
a) Naruszenia w ocenie Duera przez Użytkownika przepisów prawa, dobrych obyczajów, zasad współżycia społecznego lub postanowień niniejszego Regulaminu
b) Działaniu na szkodę serwisu Duer.pl (szerzenie złych opinii o serwisie, wykorzystywanie serwisu niezgodnie z jego przeznaczeniem, itd.).
-
11. Odpowiedzialność
- Duer nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w świadczeniu usług wynikające z awarii lub przypadków wadliwego funkcjonowania serwisu Duer.pl będących poza wpływem Duera.
- Duer nie ponosi odpowiedzialności za sytuację, gdy wystąpił brak Ofert na zamieszczone przez Użytkownika Zlecenie.
- Za wybór Wykonawcy odpowiedzialny jest Użytkownik. Duer udostępnia Użytkownikowi rzetelne dane o Wykonawcy (m. in. jego profil, historia zleceń, oceny oraz opinie), ale nie ponosi odpowiedzialności za decyzje Użytkownika.
- Duer dzięki swojemu systemowi selekcji oraz oceniania Wykonawców zapewnia możliwie najwyższą jakość oferowanych Usług, ale nie ponosi odpowiedzialności za ostateczny efekt pracy Wykonawcy.
-
12. Postanowienia końcowe
- Duer zastrzega sobie prawo do prowadzenia prac konserwacyjnych serwisu Duer.pl, mogących powodować utrudnienia lub uniemożliwienie korzystania z usług. Terminy prac i przewidywany czas ich trwania będzie publikowany na stronie serwisu przed rozpoczęciem prac.
- W przypadkach szczególnych mających wpływ na bezpieczeństwo lub stabilność serwisu Duer.pl, Duer ma prawo do czasowego zaprzestania lub ograniczenia świadczenia usług, bez wcześniejszego powiadomienia i przeprowadzenia prac konserwacyjnych mających na celu przywrócenie bezpieczeństwa i stabilności serwisu.
- Użytkownik może zarejestrować się w serwisie również jako Wykonawca, jeśli posiada odpowiednie kompetencje do świadczenia jednej / kilku rodzajów Usług dostępnych w ramach Duer’a.
a) W tym celu powinien wejść na podstronę dla Wykonawców (z poziomu strony głównej wybrać przycisk: „Zostań Duerem”) i wypełnić formularz rejestracyjny, z wykorzystaniem innego adresu e-mail niż użył przy Rejestracji jako Użytkownik.
b) Wykonawcę obowiązuje odrębny Regulamin (tzn. Regulamin Wykonawcy). - Administrator zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w Regulaminie. W takiej sytuacji odpowiednia informacja zostanie skierowana do wszystkich Użytkowników drogą e-mail’ową.
- Załącznikiem do niniejszego regulaminu jest Polityka Prywatności, dostępna tutaj. Akceptacja Regulaminu Użytkownika jest równoznaczna z akceptację Polityki Prywatności.